cita-cita???

Monday, March 28, 2011 - Posted by balqis at 7:53 AM
da lama xmengupdate blog ni... kemalasan + pelbagai halangan yg datang! cewaahhh!!! xde pape yg nk cte sgt pon... cume td mse kelas iqtisod dgn ustazah mardiyah(senior kami), sgt2 tersentap! seperti biasa kelas kami dimulakan dgn sesi tazkirah.. jd, kongsi la point nye sket kat sini..
*ibu kepada segala ubat adalah kurangkan makan

*ibu kepada segala adab adalah kurang bercakap

*ibu kepada segala ibadat adalah takut buat dosa

*ibu kepada segala CITA-CITA adalah sabar

pas tazkirah tu, ustazah tny, ap cita-cita ktorg smua.. saat tu kpala ni ligat pk "aku nk jd ap sbnarnye.. knp aku amik kos ni.. " "kalo bleh nk la keje bank.." ~bermonolog sndirian~ pastu ustazah tny kami mcm2 sal banking, sal muamalat, sal ekonomi... "mcm mne aku nk keje bank, sdangkan ap yg ustazah tny, aku mcm blur je..." ok, kesimpulannya.... skang da WAJIB pk ap nk jd nnt supaya kita leh fokuskan bidang kita tu... apa yg aku nk jadi nnt???hmmm~~~ *ase mcm nk msuk sem 1 smula*